tisdag 30 december 2014

Jag har inte hunnit sticka på koftan som jag velat på det tag nu utan varit tvungen att fixa klart lite julklappar och annat. Nu är hela nederkanten färdigstickade och jag har plockat upp maskorna på ärmarna. Dessa stickar jag på magic loop så jag vet att jag får dem lika. Insåg just att det är svårt i detta läge så jag stickar på en liten bit till innan jag flyttar över stickningen på två kablar.

Än så länge är jag helnöjd med formen och ett stort tack till Dödergök som guidar oss igenom arbetet. Blir kanon att sedan kunna köpa beskrivningen då jag gillar pålägget och inte kan skriva ut det i dagsläget.

Jag har redan funderingar på vilket garn nästa kofta ska ha och vilka förändringar jag ska göra på den. Nästa blir nog med traditonell knäppning framtill och mer utsvängd där mina kurvor sitter än denna som är mer asymmetrisk i sin form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar